Czy produkuje się samochody z fabrycznym LPG?
Nowe samochody z instalacją LPG – przegląd ofert 2024/2025 r.
Powszechnie wiadomo, że montaż instalacji gazowej w samochodzie znacząco redukuje koszty związane z paliwem. Przedstawiamy obecną ofertę nowych pojazdów z LPG dostępnych na polskim rynku.
W obliczu rosnących cen paliw, coraz więcej osób poszukuje efektywnych rozwiązań pozwalających zmniejszyć wydatki na eksploatację samochodu. W konsekwencji, znaczna liczba kierowców rozważa instalację systemu gazowego w swoim pojeździe, a niektórzy myślą również o zakupie nowego auta z fabrycznym LPG bezpośrednio z salonu.
Contrary to what might seem, there is still plenty to choose from on the market, and several new offers have even appeared recently. Currently, cars with LPG can be found in the range of BAIC, Dacia, Hyundai, Kia, Renault, Skoda and SsangYong. Below we present a list of models available with gas installation.
BAIC Beijing 3
- silnik 1.5T (150 KM, 210 Nm) z manualną przekładnią
- średnie zużycie LPG: brak dostępnych danych
- cena początkowa od 85 100 zł
BAIC Beijing 3 zadebiutował na polskim rynku pod koniec 2023 roku. Ten model jest dostępny wyłącznie z benzynową jednostką napędową 1.5T generującą 150 KM, którą opcjonalnie można doposażyć w instalację LPG (6200 zł wraz ze zbiornikiem 52,5 l i montażem). Oferta Beijinga 3 obejmuje tylko jeden wariant wyposażenia Luxury (85 100 zł). Podana kwota uwzględnia koszt instalacji gazowej.
BAIC Beijing 5
- silnik 1.5T (177 KM, 305 Nm) z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową
- średnie zużycie LPG: brak dostępnych danych
- cena początkowa od 134 190 zł
BAIC Beijing 5 pojawił się w polskiej ofercie pod koniec 2023 roku. Model ten jest napędzany benzynowym silnikiem 1.5T generującym moc 177 KM, z możliwością wyboru jednej z dwóch instalacji LPG – z butlą o pojemności 52,5 l (koszt z montażem 6290 zł) lub większą 67,2 l (koszt z montażem 6900 zł). W ofercie znajduje się tylko jedna wersja wyposażenia Luxury, której cena wynosi 134 190 zł, uwzględniając już koszt instalacji gazowej.
Dacia Sandero ECO-G 100
- jednostka napędowa 1.0 ECO-G (moc 100 KM, moment obrotowy 170 Nm) współpracująca z manualną przekładnią
- deklarowane średnie zużycie gazu LPG: 6,5-7,1 l/100 km
- cena startowa od 66 800 zł
Trzecia generacja Dacii Sandero weszła na rynek na początku 2021 roku. W ofercie silnikowej znajdziemy wariant ECO-G 100, wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i jest dostępna w czterech wariantach wyposażenia – Expression (66 800 zł), Stepway Essential (70 500 zł), Stepway Expression (75 200 zł) oraz Stepway Extreme (80 000 zł).
Dacia Jogger ECO-G 100
- silnik 1.0 ECO-G (100 KM, 170 Nm) z manualną skrzynią biegów
- średnie zużycie LPG: 7,7-7,8 l/100 km
- cena początkowa od 74 900 zł
Dacia Jogger zadebiutowała na rynku w 2021 roku jako unikalne połączenie kombi, minivana i crossovera. W gamie silnikowej tego wszechstronnego modelu podstawową jednostką jest silnik 1.0 TCe wyposażony w fabryczną instalację LPG, współpracujący z manualną skrzynią biegów. Dodatkowo, klienci mogą wybierać spośród benzynowego silnika 1.0 TCe o mocy 110 KM oraz układu hybrydowego generującego 140 KM. Model z instalacją gazową jest oferowany w czterech wariantach wyposażenia – Essential (rozpoczynając od 74 900 zł), Expression (od 81 050 zł), Extreme (od 85 850 zł) oraz najbogatszy Extreme+ (od 96 450 zł).
Dacia Duster ECO-G 100
- jednostka napędowa 1.0 ECO-G (100 KM, moment obrotowy 170 Nm) z manualną przekładnią
- deklarowane średnie zużycie LPG: 7,9 l/100 km
- cena początkowa od 79 900 zł
Najnowsza, trzecia generacja Dacii Duster została zaprezentowana w 2023 roku. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model oferuje bardziej ograniczoną gamę jednostek napędowych (zrezygnowano z silnika wysokoprężnego i zmniejszono wybór silników benzynowych), jednak nadal dostępna jest wersja ECO-G 100 z fabrycznym LPG, manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Model oferowany jest w czterech wariantach wyposażenia – Essential (79 900 zł), Expression (87 900 zł), Extreme (93 900 zł) oraz Journey (93 900 zł).
Hyundai i10 1.2 MPI LPG
- silnik 1.2 MPI (moc 79 KM, moment obrotowy 113 Nm) współpracujący z manualną skrzynią
- średnie zużycie LPG: brak dostępnych danych
- cena startowa od 75 139 zł
Hyundai i10 trzeciej generacji zadebiutował na rynku motoryzacyjnym w 2019 roku, a w 2023 roku przeszedł gruntowną modernizację. W ofercie silnikowej znajdziemy trzy jednostki benzynowe – podstawowy 1.0 MPI generujący 63 KM, średni 1.2 MPI o mocy 79 KM oraz topowy 1.0 T-GDI rozwijający 90 KM. Szczególnie interesująca jest opcja z silnikiem 1.2 MPI i manualną skrzynią biegów, która może zostać wyposażona w instalację gazową. Ten wariant jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia:
- Modern (75 139 zł)
- Smart (83 639 zł)
- N Line (84 639 zł)
- Należy zaznaczyć, że powyższe ceny zawierają już dodatkową opłatę za instalację LPG wynoszącą 6739 zł.
Hyundai i20 1.2 MPI LPG
- jednostka napędowa 1.2 MPI (79 KM, 113 Nm) współpracująca z manualną przekładnią
- średnie zużycie LPG: dane niedostępne
- cena początkowa od 79 639 zł
Hyundai i20 najnowszej, trzeciej generacji został zaprezentowany w 2020 roku, a w 2023 roku przeszedł modernizację. W gamie silnikowej tego modelu również dostępny jest wolnossący silnik 1.2 MPI z opcjonalną instalacją LPG. Samochód z tym układem napędowym oferowany jest w trzech wariantach wyposażenia:
- Pure (79 639 zł)
- Modern (79 639 zł)
- N Line (85 639 zł)
- Przedstawione ceny uwzględniają dopłatę do instalacji LPG w kwocie 6739 zł.
Hyundai Bayon 1.2 MPI LPG
- silnik 1.2 MPI (79 KM, 113 Nm) z manualną skrzynią biegów
- średnie zużycie LPG: informacja niedostępna
- cena startowa od 86 639 zł
Hyundai Bayon pojawił się na rynku w 2021 roku, a na początku 2024 roku zaprezentowano jego odświeżoną wersję. Potencjalni nabywcy tego koreańskiego crossovera mogą wybierać spośród dwóch jednostek napędowych – atmosferycznego silnika 1.2 MPI o mocy 79 KM oraz turbodoładowanego 1.0 T-GDI generującego 100 KM. Podstawowa jednostka może zostać wyposażona w instalację LPG i jest dostępna w trzech wariantach wyposażenia – Pure (86 639 zł), Modern (88 639 zł) oraz Smart (94 639 zł). Wymienione kwoty zawierają już koszt instalacji gazowej wynoszący 6739 zł.
Hyundai i30 1.5 DPI LPG
- jednostka napędowa 1.5 DPI (96 KM, 139 Nm) współpracująca z manualną przekładnią
- średnie zużycie LPG: informacja niedostępna
- cena początkowa od 93 380 zł
Model Hyundai i30 trzeciej generacji jest obecny na rynku od 2016 roku i przeszedł już dwie modernizacje. Aktualna oferta tego modelu obejmuje wolnossący silnik 1.5 DPI, który został przystosowany do zasilania gazem LPG. Ten kompaktowy Hyundai z instalacją gazową jest oferowany wyłącznie w bazowej wersji Pure (93 380 zł). Podana cena uwzględnia dopłatę do instalacji gazowej w wysokości 7480 zł.
Kia Picanto 1.2 DPI LPG
- silnik 1.2 DPI (79 KM, 113 Nm) z manualną skrzynią biegów
- średnie zużycie LPG: informacja niedostępna
- cena startowa od 78 000 zł
Kia Picanto trzeciej generacji zadebiutowała na rynku w 2017 roku i od tego czasu przeszła dwie modernizacje. Nabywcy mogą zdecydować się na jeden z dwóch dostępnych silników benzynowych – trzycylindrowy 1.0 DPI o mocy 63 KM lub czterocylindrowy 1.2 DPI generujący 79 KM. Mocniejsza jednostka napędowa może być wyposażona w dedykowaną instalację gazową firmy BRC. Ten miejski samochód w takiej konfiguracji jest dostępny w trzech wariantach wyposażenia – L (78 000 zł), Business Line (87 000 zł) oraz GT Line (93 500 zł). Wszystkie wymienione ceny zawierają już dopłatę do instalacji LPG wynoszącą 6500 zł.
Kia Stonic 1.2 DPI LPG
Model Kia Stonic został wprowadzony do sprzedaży w 2017 roku, a po trzech latach przeszedł modernizację. Bazową jednostką napędową w tym modelu jest wolnossący silnik 1.2 DPI, który podobnie jak w przypadku Picanto można doposażyć w instalację gazową BRC. Stonic z tym zespołem napędowym jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia – M (91 400 zł) oraz L (96 400 zł). Przedstawione kwoty uwzględniają dopłatę do instalacji LPG w wysokości 6500 zł.
Renault Clio TCe 100 LPG
- jednostka napędowa 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z manualną przekładnią
- średnie zużycie LPG: 7,0 l/100 km
- cena startowa od 78 600 zł
Renault Clio piątej generacji zadebiutowało na rynku motoryzacyjnym w 2019 roku, a w 2023 roku przeszło gruntowny lifting. W gamie silnikowej tego popularnego modelu, oprócz podstawowej jednostki benzynowej 1.0 TCe o mocy 90 KM i zaawansowanego układu hybrydowego generującego 140 KM, znajduje się również ekonomiczny silnik 1.0 TCe wyposażony w fabryczną instalację LPG, oferujący moc 100 KM. Potencjalni nabywcy Clio z napędem gazowym mają możliwość wyboru spośród dwóch poziomów wyposażenia – Evolution, dostępnego od 78 600 zł, oraz bogatszego wariantu Techno, którego cena startuje od 87 300 zł.
Renault Captur TCe 100 LPG
- jednostka napędowa 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) współpracująca z manualną skrzynią biegów
- średnie spalanie LPG: 7,5-8,1 l/100 km
- cena początkowa od 89 900 zł
Renault Captur drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2019 roku, a w 2024 roku przeszedł kompleksową modernizację. Jednym z kluczowych atutów tego francuskiego crossovera jest wszechstronna gama jednostek napędowych, obejmująca zarówno silniki benzynowe o mocy od 90 do 158 KM, jak i nowoczesny układ hybrydowy o mocy 145 KM, a także wariant TCe 100 LPG z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Ten ostatni wariant jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia – podstawowej Evolution, dostępnej od 89 900 zł, oraz bogato wyposażonej Techno, której cena zaczyna się od 98 300 zł.
Skoda Fabia 1.0 MPI/TSI LPG
- silnik 1.0 MPI (80 KM, 93 Nm) z manualną skrzynią biegów lub 1.0 TSI (95 KM, 175 Nm / 115 KM, 200 Nm) z manualną lub dwusprzęgłową przekładnią
- średnie zużycie LPG: brak danych
- cena startowa od 77 850 zł
Skoda Fabia czwartej generacji, zaprezentowana w 2021 roku, oferuje szeroki wybór wariantów napędzanych LPG. Model ten wyposażony jest w zaawansowaną instalację gazową Landi RENZO, dostępną w połączeniu z dwoma wariantami silnika o pojemności 1,0 l. Pierwsza opcja to wolnossący silnik MPI o mocy 80 KM z pośrednim wtryskiem benzyny, druga zaś to turbodoładowana jednostka TSI, oferująca moc w przedziale 95-115 KM, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa. Klienci mogą wybierać spośród trzech poziomów wyposażenia – podstawowego Essence (rozpoczynającego się od 77 850 zł), średniego Selection (82 150 zł) oraz topowego Monte Carlo (91 800 zł). Należy zaznaczyć, że podane ceny uwzględniają już dopłatę za instalację LPG, która wynosi 6000 zł dla wersji 1.0 MPI oraz 7500 zł dla wariantu 1.0 TSI.
Skoda Scala 1.0 TSI LPG
- silnik 1.0 TSI (95 KM, 175 Nm / 115 KM, 200 Nm) z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów
- średnie zużycie LPG: brak danych
- cena od 89 700 zł
Skoda Scala, która zadebiutowała pod koniec 2018 roku i przeszła modernizację w 2023 roku, oferuje obecnie możliwość doposażenia modeli z silnikiem 1.0 TSI (w wariantach 95 KM lub 115 KM) w instalację gazową Landi RENZO za dodatkową opłatą 7500 zł. Dostępne są trzy warianty wyposażenia – podstawowy Essence (89 700 zł), średni Selection (96 600 zł) oraz ekskluzywny Monte Carlo (116 950 zł). Wszystkie wymienione ceny zawierają już koszt instalacji LPG.
Skoda Kamiq 1.0 TSI LPG
- silnik 1.0 TSI (95 KM, 175 Nm / 115 KM, 200 Nm) z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów
- średnie zużycie LPG: brak danych
- cena od 90 200 zł
Skoda Kamiq, obecna na rynku od 2019 roku, przeszła gruntowny lifting po czterech latach produkcji. Podobnie jak w przypadku wcześniej omawianej Scali, model ten oferuje instalację LPG firmy Landi RENZO, dostępną dla silników 1.0 TSI w dwóch wariantach mocy - 95 KM oraz 115 KM. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: podstawowy Essence (rozpoczynający się od 90 200 zł), średni Selection (102 300 zł) oraz sportowo-luksusowy Monte Carlo (116 750 zł). Warto zaznaczyć, że podane ceny uwzględniają już dopłatę do instalacji LPG w wysokości 7500 zł.
SsangYong Tivoli 1.5 T-GDi LPG
- silnik 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) współpracujący z przekładnią manualną lub automatyczną
- średnie zużycie LPG: dane nie zostały udostępnione
- cena początkowa: 89 900 zł
SsangYong Tivoli, wprowadzony na rynek w 2015 roku, przeszedł pierwszą delikatną modernizację w 2019 roku, a następnie znaczącą aktualizację w 2023 roku. Model ten jest wyposażony wyłącznie w turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 l, który może być łączony zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś lub wszystkie koła (4×4). Producent oferuje trzy warianty wyposażenia: podstawowy Joy (od 89 900 zł), średni Adventure (od 99 900 zł) oraz topowy Wild (od 110 900 zł). Wszystkie wymienione ceny zawierają już promocyjną dopłatę do instalacji LPG wynoszącą 0 zł. Na uwagę zasługuje również fakt, że w gamie dostępna jest wersja Tivoli Grand z przedłużonym rozstawem osi, która również może być wyposażona w instalację LPG.
SsangYong Korando 1.5 T-GDi LPG
- silnik 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) dostępny z przekładnią manualną lub automatyczną
- średnie zużycie LPG: dane nie zostały udostępnione
- cena początkowa: 108 490 zł
SsangYong Korando w obecnej generacji zadebiutował na rynku w 2019 roku. Podobnie jak w przypadku modelu Tivoli, oferta silnikowa została ograniczona do jednej jednostki napędowej - benzynowego silnika 1.5 T-GDi o mocy 163 KM. Motor ten może być łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś lub wszystkie koła (4×4). Dodatkowo, producent oferuje możliwość instalacji systemu LPG. W gamie dostępne są trzy warianty wyposażenia: podstawowy Joy (rozpoczynający się od 108 490 zł), średni Adventure (od 120 490 zł) oraz topowy Wild (od 132 490 zł). Należy zaznaczyć, że podane ceny zawierają już promocyjną dopłatę do instalacji LPG wynoszącą 0 zł.
SsangYong Torres 1.5 T-GDi LPG
- silnik 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) współpracujący z przekładnią manualną lub automatyczną
- średnie zużycie LPG: dane nie zostały udostępnione
- cena początkowa: 139 900 zł
SsangYong Torres pojawił się w polskiej ofercie w 2023 roku. Analogicznie do modeli Tivoli i Korando, samochód wyposażono w benzynową jednostkę 1.5 T-GDi o mocy 163 KM, którą można połączyć z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś lub system 4×4. Opcjonalnie dostępna jest również instalacja LPG. Klienci mogą wybierać spośród czterech poziomów wyposażenia: Joy (od 139 900 zł), Adventure (od 151 900 zł), Adventure Plus (od 173 900 zł) oraz Wild (od 187 900 zł). Wszystkie wymienione ceny uwzględniają promocyjną dopłatę do instalacji LPG wynoszącą 0 zł.