LPG: Jaki silnik wybrać?
Jaki silnik najbardziej nadaje się do montażu LPG?
Nie każdy silnik współczesnego samochodu jest jednakowo przystosowany do zasilania gazowego. Kluczowym czynnikiem przy instalacji LPG jest jakość i materiał gniazd zaworowych. Ze względu na wysokie temperatury podczas spalania gazu, gniazda zaworowe niskiej jakości mogą ulegać przyspieszonemu zużyciu. Z tego powodu najlepszym wyborem na auto z LPG są modele wyposażone w hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. System ten zapewnia utrzymanie właściwego luzu zaworowego, co pozwala na odpowiedni kontakt zaworów z gniazdami i ich efektywne chłodzenie. Dodatkową zaletą jednostek z hydraulicznymi popychaczami są niższe koszty eksploatacji, ponieważ nie wymagają one regularnej kontroli i regulacji luzów, co przekłada się na ekonomiczną eksploatację auta na gaz.
Wśród silników szczególnie dobrze przystosowanych do zasilania gazem wyróżniają się jednostki 1.6 MPI z grupy Volkswagen. Ich atutem jest żeliwna konstrukcja, hydrauliczna regulacja luzów zaworowych oraz wysoka niezawodność. Godne polecenia są również silniki Valvematic montowane w Toyotach, jednostki 1.4 Turbo stosowane w modelach Opla (Astra, Zafira, Mokka), jak również silniki Hondy serii R (1.8/2.0 i-VTEC) montowane w modelach Civic IX i CR-V (do 2017 roku). Na rynku można znaleźć wiele innych pojazdów z silnikami, których koszty eksploatacji można znacząco zredukować poprzez montaż instalacji LPG. Jeśli mają Państwo wątpliwości co do przystosowania swojego samochodu do instalacji gazowej, zachęcamy do kontaktu - chętnie służymy profesjonalnym doradztwem.